مارکو روبیو، وزیر امورخارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت واشنگتن وارد بحرین شد.
آقای روبیو که روز سهشنبه در آغاز سفر منطقهای خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وارد ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، شده بود روز چهارشنبه ابوظبی را ترک کرد و راهی کویت شد.
وزیر امورخارجه آمریکا در بحرین با اعضای شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفتوگو میکند.
بررسی تفاهمنامه میان آمریکا و جمهوری اسلامی و امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز از مهمترین محورهای این سفر اعلام شده است.
آقای روبیو پس از ورود به بحرین گفت برای تقویت همکاری دیرین میان آمریکا و بحرین وارد این کشور شده است.
بحرین آخرین مقصد از سفر منطقهای آقای روبیو است. او در دیدار با رئیس دولت امارات، درباره «تفاهمنامه پرزیدنت ترامپ با [جمهوری اسلامی] ایران»، تلاشها برای «تأمین عبور و مرور کامل و امن از تنگه هرمز» و همچنین «ثبات منطقهای» گفتوگو کرد.