لینکهای قابل دسترسی

پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ ایران ۰۱:۳۸

وزارت ارشاد مجوز انتشار ۹ نشريه را لغو کرد


هيات نظارت بر مطبوعات وابسته به وزارت ارشاد مجوز انتشار ۹ نشريه، از جمله ماهنامه سينمايی دنيای تصوير و ماهنامه ادبي- هنری هفت را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در جلسه ای که روز ۲۰ام اسفند ماه برگزار شده، هيئت نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار ۹ نشريه، شامل دنيای تصوير، هفت، بازنگری، تلاش، صبح زندگی، به سوی افتخار، ندای ايران، شوکا و هاوار را لغو کرده است.

اين در حالی است که خبر لغو امتيازها تا پيش از انتخابات مجلس اعلام نشده و ظاهرا اعلام آن به بعد از انتخابات روز جمعه موکول شده بود. از زمان رياست جمهوری محمود احمدی نژاد و به وزارت رسيدن صفار هرندی که از سردبيران روزنامه تندروی کيهان بود، برخورد با مطبوعات مستقل افزايش يافته است. لغو امتياز ماهنامه زنان، از آخرين موارد اين برخوردهاست که با اعتراضات زيادی روبرو شد.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در اين باره اعلام کرد، «برخی تخلفات مطبوعاتی مثل استفاده ابزاری از عکس های هنرپيشگان به خصوص هنرپيشه های فاسد خارجی، درج جزييات زندگی مبتذل آنان، درج مطالب خرافی، تبليغ خواص دارويی بدون اخذ مجوز از مراجع و سازمان های ذيربط، ترويج خرافه گرايی، درج مطالب خلاف عفت عمومی و نيز مطالب تحريک آميز قومی، به خصوص اهانت به اقوام شريف ايرانی، موجب حساسيت و برخورد قانونی هيأت نظارت بر مطبوعات می گردد.»

اين اداره در اطلاعيه خود گفته است:«به تعدادی از نشريات نيز به منظور خودداری از تخلفات مذکور و همچنين رعايت منافع ملی در آگهی های تبليغاتی به ويژه در حوزه های گردشگری، اقتصادی و بانکی تذکر داده شده است که گاهی بی توجهی آنان به اين تذکرات موجب تنزل سطح کار حرفه ای مطبوعاتی و فريب اشخاص نا آگاه و خسارت به مردم می شود.»

ماهنامه دنيای تصوير به صاحب امتيازی و مدير مسئولی علی معلم، که طبق اظهار نظر اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، به خاطر «استفاده ابزاری از عکس های هنرپيشگان به خصوص هنرپيشه های فاسد خارجی و درج جزئيات زندگی مبتذل آنان» تعطيل شده، يکی از باسابقه ترين مجلات سينمايی بود که نزديک به ۱۵ سال در ايران منتشر می شد.

XS
SM
MD
LG