لینکهای قابل دسترسی

شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ | ایران ۲۲:۰۵

یک وبسایت انگلیسی زبان مستقل در قطر این کشور را به سانسور متهم کرد و روز پنجشنبه گفت دو شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت دسترسی به این وبسایت را قطع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز وبسایت «دوحه نیوز» که در ماه اوت درباره محدودیت مدارا در این کشور اسلامی و حقوق همجنسگرایان مطالبی نوشته بود، گفته است که دو شرکت اینترنتی به طور همزمان در روز چهارشنبه دسترسی به این وبسایت را قطع کرده اند.

دوحه نیوز در بیانیه ای گفت: «تنها می توان این نتیجه را گرفت که وبسایت ما عمدا هدف قرار گرفته و توسط مقامات قطر مسدود شده است. ما از این اقدام که به نظر می رسد سانسور است، بسیار ناامید شده ایم.»

رویترز می گوید دولت قطر واکنشی به این امر نشان نداده است. یکی از این وبسایت ها شرکت دولتی «اوردو» است که حاضر به اظهارنظر نشده و دیگری ودافون قطر است که در سال ۲۰۰۹ به عملکرد انحصاری اوردو پایان داد. سخنگوی ودافون نیز حاضره به اظهار نظر نشد.

کاربران اینترنت در خارج از قطر امکان دسترسی به وبسایت مورد نظر را دارند.

http://gdb.voanews.com/504DC5E1-F75B-4FFC-B4D1-9C2ABE3A6DD5.gif

نمایش نظرات

XS
SM
MD
LG