خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از پژوهشگران می گوید، تولیدات چهارده کانال یوتیوبی مورد حمایت روسیه، که اطلاعات گمراه کننده منتشر می کنند، چندین میلیارد بار دیده شده اند و میلیون ها دلار از طریق آگهی، درآمد داشته اند.

بر اساس این گزارش، این کانال های یوتیوبی برچسب مورد حمایت دولت نیز ندارند.

یوتیوب به ماهیت بسیاری از کانال هایی که مورد حمایت دولت ها هستند، اشاره دارد. رویترز می گوید چنین اشاره ای، سیاست یوتیوب است.

گزارش رویترز به برخی از این کانال های یوتیوبی مورد حمایت روسیه نیز اشاره کرده است؛ از جمله کانال «ان.تی.وی» و «روسیه-۲۴» که گزارش های دروغ، از جمله در مورد یک سیاستمدار آمریکایی، منتشر کرده اند.

Telegram Banner